Benvinguts
al racó de Sonia!!!

domingo, 29 de abril de 2012

TEMA 12, TEORÍA


EINES DE LA WEB 2.0: WEBQUEST




Aquesta part del tema es pot complimentar amb el tema 11, ja que és una altra eina com són els Blocs i Wikis. Es un tema que està dividit en quatre apartats rellevants:

  1. Definició de Webquest
  2. Tipus de Webquest
  3. Parts d’una Webquest
  4. Exemples de Webquest

Definició:

La WebQuest és una eina que forma part d'una enciclopèdia per al treball didàctic en les arts de la moda que consisteix en una investigació guiada, amb recursos principalment procedents d'Internet, que promou la utilització d'habilitats cognitives superiors, el treball cooperatiu i l'autonomia dels alumnes i inclou una avaluació autèntica.

Són definides com “Una aplicació de l'estratègia d'aprenentatge per descobriment guiat a un procés de treball desenvolupat pels alumnes utilitzant els recursos de la WWW. Consisteixen a presentar-li a l'alumnat un problema amb un conjunt de recursos preestablits per l'autor de la mateixa, evitant així la navegació simple i sense rumb dels estudiants en la WWW”.

Les WebQuest són utilitzades com a recurs didàctic pels professors, ja que permeten el desenvolupament d'habilitats de maneig d'informació i el desenvolupament de competències relacionades amb la societat de la informació.

Hi ha Webquest de dos tipus:

Webquests a curt termini:

La meta educacional d'una WebQuest a curt termini és l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o diverses matèries i es dissenya per a ser acabat d'un a tres períodes de classe.

Webquests a llarg termini:

Es dissenya per a realitzar-ho en una setmana o un mes de classe. Implica major nombre de tasques, més profundes i elaborades; solen culminar amb la realització d'una presentació amb una eina informàtica de presentació (Powert Point, pàgina web,..).

Una nova modalitat inspirada en el concepte de les WebQuests creat per Bernie Dodge són les MiniQuest:

Consisteixen en una versió de les WebQuests que es redueix a sol tres passos: Escenari, Tasca i Producte. Poden ser construïdes per docents experimentats en l'ús d'Internet en 3 o 4 hores i els estudiants les realitzen completament en el transcurs d'una classe de 50 minuts. Poden ser utilitzades per docents que no compten amb molt temps o que amb prou faenes s'inicien en la creació i aplicació de les WebQuests. Són un punt d'inici lògic per als professors que compten amb diferents nivells d'habilitat per a crear ambients d'aprenentatge en línia. Els docents nous en el món de l'Internet trobaran en les MiniQuests un model intuïtiu, realitzable i que per tant els ajudarà a donar els seus primers passos en la construcció d'Activitats d'Aprenentatge Basades en la Xarxa.

Parts d’una Webquest:

S'espera que una WebQuest tinga almenys les següents parts: una introducció clara, succinta que proporcione la informació necessària per a iniciar l'activitat; una tasca central interessant i concreta; una col·lecció de recursos (llocs web fonamentalment) on trobar la informació necessària; una descripció pas a pas del procés que s'utilitzarà per a la tasca, pautes per a organitzar la informació adquirida (preguntes que han de ser contestades, etc.) aquesta serà la part fonamental per als alumnes; l'avaluació del treball dels alumnes i com a última part, una conclusió, que repasse el que han après els alumnes i com pot ser aplicat en altres temes.

Exemples de Webquest:

Enllaç on podem trobar diferents Webquest:

http://www.aula21.net/tallerwq/fundamentos/ejemplos.htm

Adjunte uns enllaços interessants:

http://www.youtube.com/watch?v=wjvO8hTea2I

http://www.youtube.com/watch?v=k533RlyoSwQ

No hay comentarios:

Publicar un comentario