Benvinguts
al racó de Sonia!!!

miércoles, 9 de mayo de 2012

TEMA 13, TEORÍA



XARXES SOCIALS EN EDUCACIÓ: 
TWITTER I FACEBOOK








Aquest tema està dividit en quatre apartats importants:
  1. Definició i característiques de les Xarxes Socials
  2. Tipus de Xarxes Socials
  3. Twiter i Facebook
  4. Aplicacions educatives de Twiter i Facebook.

Definició i característiques:

Les xarxes socials són xarxes online que proporcionen formes d'interacció social, definides com a intercanvi dinàmic entre persones i institucions polítiques en contextos de complexitat. Es tracta d'un sistema obert i en construcció permanent que involucra a conjunts que s'identifiquen a les mateixes necessitats i problemàtiques i que s'organitzen per potenciar els seus recursos.

Les eines que proporcionen en general les xarxes socials a Internet són:

  • Actualització automàtica de la llibreta de direccions
  • Perfils visibles
  • Capacitat de crear nous enllaços mitjançant serveis de presentació i unes altres maneres de connexió social en línia.

A les xarxes socials a Internet tenim la possibilitat d'interactuar amb moltes persones encara que no les coneixem. La xarxa no és el mateix si un dels seus membres deixa de formar part d'aquesta.

Intervenir en una xarxa social comença per trobar allà altres persones amb qui compartir els teus interessos, preocupacions o necessitats i això és el que fa que no hi hagi tant aïllament i que hi hagi molta més vida social.

La força del grup permet sobre un individu, canvis que d'una altra manera podrien ser difícils i genera nous vincles afectius i de negocis.

Tipus de Xarxes Socials:

  1. Xarxes personals: Es componen de centenars o milers d’usuaris en els quals cadascun té el seu petit “espai” amb la seua informació. Facebook, en cada espai cada persona té la seua informació.
  2. Xarxes temàtiques: Solen centrar-se en un tema en concret i proporcionen les funcionalitats necessàries per al mateix. Per exemple, una xarxa de cinema.
  3. Xarxes professionals: Dedicades exclusivament a l’àmbit laboral, en totes les seues vessants. Poden posar en contacte a aquells que oferixen treball amb els quals ho busquen. Linkedin.

Twitter:

És un servei de microblogging que permet als seus usuaris enviar i llegir missatges de text d'una longitud màxima de 140 caràcters (denominats tweets, tuits, o piulades) per mitjà del mateix web de Twitter, SMS, missatgeria instantània o bé aplicacions de tercers com Twidroid, Twitterrific, Tweetie, Faceboook, Twinkle, Tweetboard o TweetDeck.
Aquestes actualitzacions es mostren en la pàgina de perfil de l'usuari, i són també enviades de forma immediata a altres usuaris que han triat l'opció de rebre-les. L'usuari original pot restringir el seguiment d'aquests missatges només per part dels membres del seu cercle d'amics, o permetre el seu accés a tots els usuaris, que és l'opció per defecte.
Els usuaris poden rebre les actualitzacions des de la pàgina del Twitter, mitjançant missatgeria instantània, SMS, RSS i correu electrònic. Es calcula que es publiquen uns 130 milions de piulades al dia.


Facebook:

És una xarxa social llançada el 2004 i que pertany a la companyia privada Facebook. La xarxa permet afegir gent com a amics i enviar-los missatges, compartir enllaços, fotografies i vídeos, entre d'altres coses; és obert per a tothom qui tingui més de 13 anys, i només cal una adreça de correu electrònic vàlida per registrar-s'hi. És una de les xarxes socials més conegudes actualment.
El Facebook va ser fundat inicialment per Mark Zuckerberg, estudiant d’ informàtica a la Universitat de Harvard (Estats Units), Dustin Moskovitz, Chris Hughes i Eduardo Saverin, el 4 de febrer de 2004, i en un principi la xarxa estava limitada als estudiants de la seva pròpia universitat: pretenia ser una eina de coneixement pels alumnes. Poc a poc, però, va anar-se expandint per tota l'àrea de Boston, més tard per tot el país i, actualment, la conformen més de 400 milions d'usuaris d'arreu del món.


Aplicacions educatives de Twitter i Facebook:


Canal de notícies en temps real per a la comunitat educativa.

- Avís sobre la publicació de butlletins informatius periòdics.

- Informacions de caràcter més oficial, com beques, dates d'exàmens…

- Com agenda i recordatori d'esdeveniments tals com reunions o trobades.
Establir un canal de notícies en diferit mitjançant l'ús dels widgets que permeten publicar la informació de Twitter en les pàgines web.
Establir una comunicació bidireccional entre el centre i la comunitat educativa. A diferència d'un fòrum de discussió, l'abast de Twitter està restringit als seguidors dels usuaris.

APLICACIONS INFORMÀTIQUES:

Study Groups. És una manera ràpida i fàcil de col·laborar amb els seus companys de classe i planificar tasques per als seus cursos, pots crear llistes de tasques, discutir certs temes, establir horaris de les reunions.
Mathemathical Formules. Amb aquesta aplicació podràs escriure missatges en el mur dels teus amics amb formules matemàtiques, aquestes fórmules s'escriuen amb la sintaxi de Latex.
CiteMe. Amb aquesta aplicació pots obtenir cites per a les teves notes amb format de WorldCat, el catàleg més gran del món.
BooksiRead. Pots qualificar i compartir opinions sobre els llibres que estàs llegint o has llegit també pots consultar les opinions d'uns altres o buscar usuaris amb gustos similars.

Adjunte un vídeo interessant on deixa més clar aquest tema:






No hay comentarios:

Publicar un comentario