DOCÈNCIA VIRTUAL: B-LEARNING
Què es B-Learning?
Una sèrie de definicions de diferents autors:
- Coaten (2003), aquest combina l'ensenyament cara a cara, amb l'ensenyament virtual.
- Brodsky (2003), combina les classes magistrals amb exercicis, tutories, estudis de casos, gravació de vídeos , àudio. Es a dir, una part de recolzament i una part de virtualitat.
- Brennan (2004), aquest combina una educació menys educativa i a la vegada menys empresarial, ja que els mitjans per a l'aprenentatge estan dissenyats per a resoldre problemes més específics.
- Amar (2007), les e-eines combinades amb altres més convencionals, Ací, el docent haurà d'assumir responsabilitats otorgades pel model presencial i pel model tradiconal.
Aspectes importants d'un sistema B-Learning:
- Disseny de l'espai virtual.
- Tractament prèvi de la informació.
- Coneixements tècnics funcionals.
- No s'aprèn en solitari, sinó solidari en comunicació amb els altres.
- Les tutories.
- Les TIC com element crític on es desenvolupa la creativitat, etc.
Models:
- Model basat en les habilitats. Barreja la interacció entre estudiants i un professor, a través de l'ús del correu eletrònic, sessions presencials, etc. Ací el professor actua de guia.
- Model basat en el comportament o actituds. Combina l'aprenentatge presencial amb esdeveniments col·laboratius. L'estudiant, aprèn conductes específiques a partir de discussions, aules virtuals.
- Model basat en la capacitat o competències. Combina una barreja molt gran d'esdeveniments d'aprenentatge amb el suport de tutories.
- E-Presencial:
- Presencialitat
- Relació professor-alumne
- Transmissió de coneixements
- Cultura escrita/oral
- Ús tradiconal de les tecnologies.
- Virtualitat.
- Noves tecnologies (Campus virtual)
- Desenvolupament de capacitats
- Cultura audiovisual
- Relació alumnes-propi aprenentatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario