Benvinguts
al racó de Sonia!!!

miércoles, 14 de marzo de 2012

TEMA 3, TEORÍA


TENDÈNCIES METODOLÒGIQUES I TIC

Paradigmes educatius bàsics:
  • Paradigma conductista; l'èsser humà és com una màquina (conseguir aprendre conductes).
  • Paradigma cognitiu; l'èsser humà seguix un procés d'aprenentatge.
  • Paradigma ambientalista; tindre relació entre l'èsser humà i el que sería l'ambient.
  • Paradigma constructivista; organisme que es va desenvolupant.
Implicacions dels ensenyaments:

- Partint d'aquestos paradigmes, el currículum és considera tancat. S'ha de dissenyar el procés educatiu amb objectius, continguts, etc.
- Els aprenentatges més complexos, és poden dividir en aprenentatges més simples.
- L'avaluació dels resultats se centra en el producte final.
- La motivació depèn dels esforços externs que tinga l'alumne.

Models d'ensenyament-aprenentatge surten a partir dels paradigmes i implicacions:
  • Aprenentatge amb adquisició de coneixements.
  • Model d'aprenentatge amb construcció de significat.
Com utilitzar les TIC a partir de l'anterior?

Simon Papert, fou inventor del llenguatge logo, o llenguatge de programació. És un llenguatge de computadora derivat de LISP (el llenguatge més prominent per al tractament de temes de intl·ligencia artificial). Aquest és un llenguatge per a aprendre, i a més a més, és una ferramenta útil per a ensenyar el procés d'aprenentatge i de pensament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario