TENDÈNCIES METODOLÒGIQUES I TIC
Paradigmes educatius bàsics:
- Paradigma conductista; l'èsser humà és com una màquina (conseguir aprendre conductes).
- Paradigma cognitiu; l'èsser humà seguix un procés d'aprenentatge.
- Paradigma ambientalista; tindre relació entre l'èsser humà i el que sería l'ambient.
- Paradigma constructivista; organisme que es va desenvolupant.
Implicacions dels ensenyaments:
- Els aprenentatges més complexos, és poden dividir en aprenentatges més simples.
- L'avaluació dels resultats se centra en el producte final.
- La motivació depèn dels esforços externs que tinga l'alumne.Models d'ensenyament-aprenentatge surten a partir dels paradigmes i implicacions:
- Aprenentatge amb adquisició de coneixements.
- Model d'aprenentatge amb construcció de significat.
Simon Papert, fou inventor del llenguatge logo, o llenguatge de programació. És un llenguatge de computadora derivat de LISP (el llenguatge més prominent per al tractament de temes de intl·ligencia artificial). Aquest és un llenguatge per a aprendre, i a més a més, és una ferramenta útil per a ensenyar el procés d'aprenentatge i de pensament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario